תורת הזמן על פי איינשטיין הפרסי

12/01/2020 ב- 04:49 | פורסם בענייני דיומא | סגור לתגובות על תורת הזמן על פי איינשטיין הפרסי

ישנם אירועים שטווח של שנים ספורות מעורר קושי להסבירם. מטוס של חברת מלזיה איירליינס נעלם במרץ 2014 ובאופן נדיר ביותר טרם נודעה הסיבה. מטוס של אותה חברת תעופה הופל בשוגג ארבעה חודשים אחרי כן בשמי אוקראינה על ידי טיל נ"מ מתוצרת רוסית. אף זהו מאורע נדיר ביותר. השבוע הופל בשוגג מטוס של חברת תעופה אוקראינית בשמי איראן על ידי טיל נ"מ מתוצרת רוסית. כאמור, זהו מאורע נדיר ביותר, וכפילותו באשר לאוקראינה נעשית כמעט בלתי מובנת. אולם, בעוד שלוש מאות שנה, כשאירועים דומים יתווספו להיסטוריית הדמים, הסיפור האוקראיני והסיפור המלזי השלובים יחדיו כעת אפילו לא ייחשבו כקוריוז שיש להתייחס אליו. לזמן, כלכל דבר, יש את הזמן שלו.

כצפוי, איראן נבהלה מאיומיה שלה כלפי האמריקנים, שילחה טילים חלודים אל חוליות מאדימות במדבר מתוך תקווה שלא יחלוף שם ארכיאולוג יאנקי, וכשהופיע בשמי טהראן גוף זר מיד הופל. למזלה של האנושות, לא היה זהו עב"ם ולא הסתבכנו במלחמת העולמות. איראן לא הסתבכה שוב בחציית קו אדום. על 56 ההרוגים שנמחצו למוות בעת ההלוויה של קאסם סולימאני, נוספו עוד 176 יושבי המטוס, ואפשר כי קללת סולימאני כבר מאפילה על קללתו של תות ענח' אמון על אלה שפתחו את קברו.

האם בזאת הסתיימה הנקמה האיראנית? הללו בכלי תקשורת שהבטיחו לפני חודשים אחדים כי בתוך יומיים-שלושה תגמול לנו איראן בתקיפת מתקן צבאי בישראל, והבטיחו לפני מספר ימים כי בתוך שעתיים-שלוש תגיב איראן בפראות נגד ארה"ב ותפרוץ מלחמת העולם השלישית, התבדו פעם אחר פעם. עתה הם מבטיחים כי הנקמה בוא תבוא, ואם לא עכשיו כי אז בעוד שנה, ואם לא בעוד שנה כי אז בעוד מאה שנה. והפרשנים הללו מבקשים אותנו בקול זועף להמתין בסבלנות, כי הפרסים משתייכים לעם עתיק, ושלא כבמערב, אצלם במזרח לזמן יש זמן אחר משלו. אם תבוצע פעולת תגמול בעוד אלף שנים, הרי שזהו כהרף עין בהיסטוריה של איראן.

שלא כמו בתרבות המערבית, שנעה מרבעון לרבעון ומדו"ח מאזן לדו"ח מאזן, מסבירים לנו הפרשנים כי אצל עמי המזרח מוטות כפות המאזניים של רווח והפסד לפי שעון גרגירי החול. כדוגמת ניסוי טיפת הזפת אל לנו למהר. בעוד עשור ייפול הגרגיר הבא. בינתיים הם ממליצים בקול מאיים שנתפוס מחסה. ככל שהתגובה האיראנית משתהית יותר, כך נעשים הללו עצבניים יותר ויותר וגבותיהם נדבקות לעיניים.

מישהי באולפן הקשתה בשאלה, ותיכף הצטערה. האם אינך יודעת שלפיל, הפיל הפרסי, יש זיכרון רחוק, זיכרון בין-גלקטי? ומה אתם יודעים, פרסי גאון, מומחה במשחקי מלחמה, המציא את השחמט! לא חלילה טראמפ הנבער, כי אם חכם פרסי שלא שוכח דבר. ומה שמו? אף אחד אינו זוכר. וברחוב חוזרים ואומרים היראים: הפרסים המציאו את השחמט, הפרסים המציאו את השחמט. אלא שזה לא נכון. רק שם המשחק בימינו מקורו בפרסית. כאשר ארכימדס – את שמו זוכרים כולם – המציא את משאבת הבורג שלו, הומצא בסין הנוסח הקדום של השחמט ושם התפתח, ולא בפרס. נקרא אז שיאנג-צ'י ופירושו בעברית: משחק החשיבה של הפילים. הפילים הסיניים.

לפני כמעט אלפיים שנה נצלב ישו על ידי השלטונות הרומיים. המערב שאימץ לחיקו את הקם לתחייה, וחי מרבעון לרבעון, המתין מאות שנים עד שפתח בפעולות תגמול נוראיות נגד היהודים, ולמרות שמותו לא נגרם באשמת בני עמם, עדיין לא שכח המערב מה אירע ביהודה. בקרוב תחלופנה אלפיים שנה ונקמת ישו באמצעות מאמיניו עודנה בחיתוליה. מי יזכור את סולימאני כשמטוס אוקראיני ומטוס מלזי יתנגשו באוויר בעוד מאה שנה?

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.