האם אמנון אברמוביץ' לא קרא את מלכוד 89?

29/10/2020 ב- 04:13 | פורסם בענייני דיומא | סגור לתגובות על האם אמנון אברמוביץ' לא קרא את מלכוד 89?

לעיתונאי אמנון אברמוביץ' אצה הדרך. דווקא בקריירה הארוכה שלו נתקע הכפתור "נגן שוב" על ביבי. הוזמנו טכנאים מן המשטרה והתקלה לא תוקנה. הזעיקו מומחים מן הפרקליטות ומאום לא עזר. ביבי עדיין תקוע לכולם בתוך האוזניים. נשלחה קריאה למהנדסים בכירים מבית המשפט, אבל קולו של ביבי נתניהו ממשיך להישמע. עדי מתי פברואר 89, עד מתי? הסבלנות של אברמוביץ' פקעה. הוא עומד בשערי בקו"ם מן הבוקר ורוצה להשתחרר, ואין ש"ג. הלה אינו זוכר היכן הניח את המפתחות, הלך לחפשם ועוד לא חזר.

בארץ החלומות של אמנון אברמוביץ' מתפטר יואב גלנט ממשרד החינוך, מתפטר יולי אדלשטיין ממשרד הבריאות ומתפטר ישראל כ"ץ ממשרד האוצר. בנימוקים שהכניס במכתבי ההתפטרות שלהם אפילו הוא אינו מאמין. יכול היה להתאמץ יותר ולמצוא טיעון שאוחז במציאות, אבל הדרך, הדרך. הולכים והולכים, ואיש אינו רואה את קו הסיום. אמנון אברומוביץ' מתחיל לחשוף סימנים של ייאוש.

צודק אברמוביץ' כי מתישהו יגלגל נתניהו את הכישלונות של מעשיו לאחריותם של השרים, ואם לא הבינו בכוח מחשבתם, הוא מציע להם להתפטר לפני שהאשמה תדבק אליהם. כך יצאו נקיים, כך לפחות יישארו עם רווח ביד. וביבי – לא יהיה לו קרבן לפייס את העם. הוא לא יוכל להסיט את קול הזעם מאליו לשר אחר. אולם, זה לא יקרה. גם אמנון אברמוביץ' יודע שהצידוקים הללו יטבעו בים האשליות.

אברמוביץ' מייחל לכדור שלג, כמו בקדנציה הראשונה של נתניהו. בני בגין התפטר. דן מרידור התפטר. דוד לוי התפטר. אלוף שלושת הפיקודים פוטר. ממשלת נתניהו איבדה אפוא את התוחלת וחדלה להתקיים. רק כדור שלג ההולך וגדל, אומר לעצמו אברמוביץ', יצליח לדרדר את הסאגה הארוכה אל התחתית שממנה אין עוד תקומה.

ברם, שרי הליכוד הבכירים תקועים במלכוד 89: הם כבר יודעים שביבי ייפול בקול תרועה, הם משתוקקים לרשת אותו וכוססים ציפורניהם מרוב ציפייה, אך הם אינם מעזים לסייע לו ליפול. מחד, הם מכירים בסגולותיו של כדור השלג. אם הם עוזבים, הממשלה נופלת. גם ביבי יודע כי כילה את מכסת השרים הצווחים. הוא לא יוכל להחליף עוד שרים בשר ודם במקהלת צרחות. מאידך, הם חוששים כי חברי מרכז הליכוד יאשימו אותם בנפילת המלך ויבואו עימם חשבון. כך נוצר מצב שביבי עומד על סף תהום, וכל מה שצריכים הוא לעשות foo כדי שמשב הרוח הקליל יעיף אותו למטה, אולם כולם מחזיקים בכוח את פיהם סגור ומצפים לנס.

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.