הנאציזם לא התחיל בשואה ולכן מוכרחים הקרבנות להשוות עצמם אליו

09/12/2019 ב- 04:34 | פורסם בהמדור לשירות הציבור | סגור לתגובות על הנאציזם לא התחיל בשואה ולכן מוכרחים הקרבנות להשוות עצמם אליו

בצד הטכנולוגיה החדשנית וההתקדמות המרשימה במדע, אנו חיים בתקופה של בורות עצומה ולא מפני שהידע אינו קיים אלא משום שמעדיפים לא לאמצו. אצל היהודים המשיחיים ניתן להיווכח בנסיגה אל עבר בן אלפי שנים. הם חיים בהוויה שונה לחלוטין מזו שמתקיימת בימינו. אמונתם העיקרית על גרסותיה השונות היא שמלחמת גוג ומגוג תביא לאחרית הימים שבמהלכם ייכנס משיח בן דוד לירושלים וישיב את בית המקדש. השלב הראשון הוא אפוא מלחמת עולם בין היהודים לשאר אומות העולם. איך נרגיז את הגויים? נחריב את המסגד החשוב למוסלמים בהר הבית.

היות שהציבור החילוני בישראל הוא בור לגמרי באשר לתפישה המשיחית מעבר לקו הירוק, מבלבלים רבים בין פינוי הריסות המסגד בהר הבית לבין הימצאות בית המקדש במקום הזה. מבחינה הגיונית ברורה התלות בזמן בין שני המאורעות, אך לא כך הדבר בכלל מן הבחינה התיאולוגית. אף אם יעמוד המסגד על מקומו בימי משיח, הריהו ייעלם בטבעת עשן המתפוגגת באוויר כשבית המקדש ירד ארצה ממרומים בשלמותו ותפארתו ומבלי שיד אדם עסקה במלאכת בנייתו. דהיינו, החרבת המסגד בהר הבית משמשת כמעשה שיצית את מלחמת גוג ומגוג, באין דברים אחרים שיכעיסו באמת את הגויים. אין לה קשר בזמננו לבית המקדש. זהו דבר השייך לאחרית הימים.

ברי כי החרבת המסגד בהר הבית מיסודותיו היא פעולה פשוטה לאדם, אך מסובכת ביותר לאזרח. אי אפשר להגיע עד שם עם בולדוזרים או עם כמויות נכבדות של חומר נפץ כשהמתפללים וכוחות הביטחון משגיחים על המקום בשבעים עיניים. לשם הצלחת הפעולה יש להשתלט על רחבת הר הבית, והדרך שבה הולכים המשיחיים היא לשעבד את המוסלמים ולרסן את היהודים האחרים. הן השעבוד והן הריסון יהיו כוחניים, ומי שייאבק בהם דינו יהיה גרוע ביותר. אולי אפילו מיתה.

יש המאמינים שבמלחמת גוג ומגוג יבוא המשיח להציל את עם ישראל ויש המשוכנעים כי יהא זה סופו של העם לתמיד. הואיל ואינני מסוגל לחזות מי ינצח ומי יובס במלחמת העולם הזו, אני בוחר להתמקד בתקופת הדיכוי שתקדם למלחמה. ואת דיכוי האוכלוסייה שעליו עורגים המשיחיים אני משווה דווקא לדיכוי על ידי הנאצים, אם כי משטרים אחרים הפליאו לדכא את עמיהם ובני עמים אחרים אף ביתר אכזריות. אני עושה זאת לא כדי לזעזע לזכר טבח ההמונים האיום בתולדות האנושות, או לגמד את תוצאותיו בהשוואה הזאת, או לטעון שגם בכוחותינו היכולת לחולל שואה ובקרוב כך יהיה, אלא מפני שבקורות היהודים היה הדיכוי הנאצי הנורא ביותר בסבלותיהם. זהו האור השחור שאנו צריכים להתבונן אליו כל הזמן גם במעשינו, ואשר יאיר לנו את הדרך ההפוכה ללכת בה.

מבלי להפחית באחריותם, התנהגות בהשפעת נאציזם איננה ייחודית לגרמנים אלא למין האנושי בכללותו. על כן, סבור אנוכי כי הקרבנות מוכרחים להשוות מעשיהם למעשי הנאצים על מנת שלא ייטשטשו הפשעים של הגרמנים כלפי בני עמנו. מה גם שהגויים עושים הקבלה זו כל העת מבלי להתחשב בדעת היהודים. אסכולה אחרת שמתירה לקרבנות לחולל זוועות, אם כי כדבר הזה לא קרה, גורסת כי אסור להשוות – בגלל התוצאות המחרידות של השואה, משום הייחודיות התעשייתית שלה. את האסכולה הזו מלבים המשיחיים.

הנאציזם לא התחיל בשואה. הוא קדם לה, ואלמלא חולשת המעצמות בפרוץ מלחמת העולם השנייה היה הנאציזם ממשיך להתקיים במתכונת מצומצמת, ושואת יהודי אירופה בהיקף ענק לא היתה מתחוללת, ואולי אף לא בכלל. אינני בא לטעון שיהודים מסוגלים לחולל שואה בתוך עמם או בעמים אחרים, אלא שיכולים הם לנהוג כנאצים גם בלעדי שואות נוספות. בסופו של דבר, אין שום מניעה אמיתית שעם כלשהו לא יאמץ מחדש את פעולות הנאצים שקדמו לשואת יהודי אירופה. וכפי שאין תלות בין הריסת המסגד והימצאות המקדש במקומו, כך אין תלות בין נאציזם לשואה כלשהי. גם אידיאולוגיה רודנית אחרת יכולה לחולל אותה. קשי-תפישה מתקשים לעמוד בבירור על כך. הבורות מפריעה להם לזקק אמת מכל הנוראות.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.

%d בלוגרים אהבו את זה: