על היהודים לומר "אנחנו אשמים" ולפצות את הנוצרים על סבלותיו של ישו

19/02/2018 ב- 06:09 | פורסם בהשוליים המתרחבים של קו אינסופי, ענייני דיומא | סגור לתגובות על על היהודים לומר "אנחנו אשמים" ולפצות את הנוצרים על סבלותיו של ישו

במאי 2000 דיברתי עם ד' על הנאצים. אני יודע זאת מפני שרשמתי את הערותיה בדף המוצמד לשתי כתבות מעיתון 'הארץ': "המדינה הסתירה תמליל שבו נחקר אייכמן על משתף פעולה יהודי" (27 באפריל); "פרשת ואן הארטן – עדויות חדשות" (12 במאי)‫. כדרכה ידעה ד' להוציא ממוחה רק את האבחנות החשובות ביותר. בזמן שאני נוטה להשתעשע עם כל מיני רעיונות, מתהלך בהם תוך כדי ניסוי וטעייה במחשבותיי, היא חודרת מיד דרך הנתיב הכי פחות פתלתל אל היעד.

לצורך העניין, אין זה מוסיף ואין זה גורע אם ז'אק ואן הארטן שיתף פעולה עם הנאצים כאשר לא היה מוכרח. לטעון שיהודים לא שיתפו פעולה מרצונם החופשי עם מכונת ההשמדה הגרמנית תהא איוולת. בוגדים בעמם מופיעים על בימת ההיסטוריה מאז הומצא הכתב, ומי ידע לספר מה היה לפני כן. בזאת צודקים הפולנים בפולמוס המאוחר שמתנהל עימם בימים אלה. הם אינם מתכוונים להזכיר לנו יהודים תמים שסייעו במפעל ההשמדה כמפני גופות מתאי הגזים והשלכתן לביעור בכבשנים. הללו ביצעו את מלאכת האימים בעל כורחם, ולהם אפילו לא צריך לסלוח. הם אינם חוטאים, אלא רק מי שהכריחם לבצע אותה. בדבריהם מתכוונים הפולנים ליהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים, שלא בתמורה לחייהם, אלא עבור בצע כסף. מה שמשגע את האנטישמים הללו מאז ומתמיד היא העובדה המדומיינת שהיהודים יעשו הכול כדי להתעשר, אפילו למכור את משפחותיהם לעבדות. מכירת יוסף למצרים תמיד תרדוף אותנו. מאז ומתמיד טענתי, ואולי הייתי הראשון לומר, כי יהודה איש קריות לא נולד אף פעם. כפי שפוברקו סצנות בברית החדשה כדי להתאימם לכתוב בברית הישנה, כך שימש איש קריות כהד ליהודה שמכר את יוסף אחיו.

מדוע הפולמוס שלנו עם הפולנים התעכב עד כה? על פי הסברה, בחסות הקומוניזם לא נדרשו הם לעשות חשבון נפש בתום המלחמה ולהביע חרטה, כפי שעשו האירופים במערב. ודאי תחת אימת הסובייטים לא העזו הפולנים לשפץ את העבר הנוראי שלהם. עכשיו יש להם הזדמנות. אני חושב שהסברה הזו הינה שגויה. אלמלא ידה המכבידה של ברה"מ היו הפולנים מתכחשים לשיתוף הפעולה שלהם לרצח יהודים כבר בשנות ה-50 של המאה שעברה. ובניגוד לבוגדים בני עמנו, הם לא עשו זאת מתוך בצע כסף או בגלל איומים הרי סכנה לשלומם, אלא מן התאווה לשפוך את דם היהודים. הם שנאו את הגרמנים לא פחות מבני עמנו, אך מצאו שעת כושר בתוך הזוועה להיפטר מכמה שיותר משכניהם. אכן, לא מתוך החלטה לאומית, כפי שטוענים ןמדגישים הפולנים החדשים-ישנים, אך כהחלטה עממית – כל אחד ייטיב וילשין, כל אחד ייטיב וירצח.

השנאה הפולנית, שהיא קתולית למעשה, לא תיכחד לעולם עד שנודה כי הרגנו את ישו, ועד שנשלם כספי פיצויים לכל משפחה פולנית שחשה פגועה מהריגת המושיע שלהן. אין זה משנה שבשנת 30 לא היו פולנים או נוצרים בכלל, ואין זה משנה שליהודים אין קשר ישיר להרג הזה. מה שהם רוצים מאיתנו הוא שנעשה את הדבר שהוא כביכול הכי שנוא עלינו: להוציא כסף מכיסנו, שלדעתם גנבנו מהם בכל הדורות, ולשלם להם כפיצוי לסבלותיהם. אוי, כמה סבלה האומה הפולנית. אם דבר-מה טרם מובן ליהודים בפולמוס הזה הוא שהפולנים מתעקשים בכל ליבם לציין את סבלם הלאומי, שבין היתר אשמים בו היהודים הורגי ישו, ואין הם מתכחשים לסבל היהודים, אלא טוענים שהסבל שלנו אינו לאומי אלא אישי. הפולנים לא רק מכחישים את השואה אלא מתכחשים אפילו לאמת הידועה על תורת הגזע שלפיה יש להשמיד את היהודי ככלל.

ראו גם: הפולנים לא נזקקו ל"מחנה השמדה פולני" כדי להשמיד יהודים

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.

%d בלוגרים אהבו את זה: