חוק המישוש בגופם של מזרחים גרוע יותר מהריסוס בדי.די.טי.

11/12/2015 בשעה 14:33 | פורסם בענייני דיומא | סגור לתגובות על חוק המישוש בגופם של מזרחים גרוע יותר מהריסוס בדי.די.טי.

ההפוגה הראשונה במלחמת העצמאות הוציאה את הרחוב הערבי מדעתו. עד אז היו בטוחים הערבים כי נחרץ גורלה של המדינה הצעירה. ישראל תידחק בזריזות אל הים. בחלוף חודש מאז פלשו צבאות ערב לארץ, לא הושגה שום התקדמות במימוש הפנטזיה החולנית. עד היום לא נרפאו ממנה. במרוקו, בלוב, ובמצרים החלו מהומות דמים. ערבים רדפו עד מוות כל יהודי שנתקלו בו. עשרות רבות נרצחו בשל יהדותם. אחרים כי דמו להם. ערבי מצרי פרסם מכתב גלוי בעיתון המצרי La Bourse Egyptienne ב-22 ביולי 1948, בו הוא כתב: נראה כי רוב האנשים במצרים אינם מודעים לעובדה שבין המוסלמים המצריים ישנם כאלה שיש להם עור לבן. בכל פעם שאני עולה על חשמלית, אני שומע אנשים שמצביעים עליי ואומרים "יהודי", "יהודי". כבר הוכיתי יותר מפעם אחת בגלל זה. מהסיבה הזו אני מבקש בענווה שהתצלום שלי (מצורף) יפורסם עם הסבר כי אני לא יהודי, ושהשם שלי הוא אדהם מוסטפא גאלב (Adham Mustafa Galeb).

על רקע זהה במהופך, יהודי דקר יהודי בקרית אתא ב-13 באוקטובר 2015, כי חשב שהוא ערבי. כל חטאו של הנדקר היה חזותו המזרחית, משום מוצאו. פשעו של הדוקר גרוע מדקירה בלבד. הוא גם גזען. אבל, אין הוא היחיד שנושא אות קין זה בחברה הישראלית. יוצאי עדות המזרח עודם מופלים לרעה, כאשר צריך לברור בינם לבין "אלה שיש להם עור לבן".

מן הסיבה הזו, בעיקר, אני מתנגד לחוק המישוש, שיעניק לשוטרים סמכות לערוך חיפוש על גופו של כל אחד – גם ללא חשד כלשהו – כדי לוודא שאין בכליו סכין לדקור בה יהודים. הפגיעה בפרטיות כניצול ציני של המצב הביטחוני מטרידה אותי הרבה פחות מאשר תהיה רק מנת חלקם של ערבים ויהודים מזרחיים. יהודי אשכנז יהיו חסינים מפניה. אני מוטרד יותר מהפרות הסדר ההמוניות, כאשר המזרחים יחברו לאחיהם עולי אתיופיה, על מנת לדרוש את הזכות הבסיסית לשוויון בפני החוק. המצב הביטחוני הרעוע בימינו ידמה אז למשחק ילדים כנגד המציאות שתתפתח למימדי ענק.

אם רוצה הממשלה להשתמש בדי.די.טי. מהדור החדש, תקבע נא תקנה לפיה יש לרסס את כו-לם.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.