בצל המשבר עם סעודיה: בנורבגיה מתפקעים מצחוק על טיפשות השבדים

01/04/2015 ב- 17:58 | פורסם בענייני דיומא | סגור לתגובות על בצל המשבר עם סעודיה: בנורבגיה מתפקעים מצחוק על טיפשות השבדים
תגים: ,

כידוע לכל, שבדיה היא מדינה שחיים בה כמויות עצומות של צאצאי הנאצים. קציני אס.אס. שנמלטו מגרמניה מאימת הקומוניסטים מצאו מקלט בחיקן של נערות כפר שבדיות, הקימו משפחות לתפארת הגזע הארי, וחינכו את ילדיהם במיטב המסורת האנטישמית. אין להתפלא אפוא שבאירופה אין עם ששונא את מדינת היהודים במידה כה עזה כמו העם השבדי. אף אחד לא היה מופתע באמת כאשר המעשה הראשון שביצעה ממשלת שבדיה החדשה היה להכיר במדינה פלשתינית, כשמטרתה ברורה ומוכרת – ניגוח ישראל בכל הזדמנות אפשרית.

אלא שממשלת שבדיה השיכורה מכוח על ישראל הקטנה – בתקופה שאובמה נאבק עם רבים בעולם מי עוין יותר כלפיה – הרחיקה לכת ותקפה גם את סעודיה, שכנתנו הגדולה. ומאז היא מתחרטת ומביעה צער ומתנצלת, אבל הסעודים אינם ליברמנים. הם אינם סולחים בקלות למי שאינו מבין ערבית.

הכול החל כאשר מרגוט ולסטרום, שרת החוץ מופקרת הלשון של שבדיה, סיפרה את האמת על הסעודים. בעקבות מאסר בן עשר שנים שנגזר בסעודיה על בלוגר חילוני מדי בשם ראיף באדאו'י, היא כה השתוללה עד שאמרה בזעם כי לנשים הסעודיות אין רשות לנהוג במכוניות לבדן, שאין להן אישור לבלות עם גבר שאינו מבני משפחתן, שאין להן זכויות כמעט בכלל. כל חייהן מורכבים מאיסורים שונים ומשונים שנקבעו בימי הביניים. אבל יש מעט דברים המותרים, כמובן: מותר לחתן ילדות קטנות עם קשישים עשירים שיאנסו אותן. זו היתה תגובתה הנמרצת בגין השתקת חופש הביטוי במדינה רחוקה כל כך. היא כרכה אותה בדיכוי הנשים, בצדק.

כששמע מלך סעודיה דברים אלה, הורה להשיב מיד את שגריר ארצו משטוקהולם. אבל בניגוד לפריכה הליברמנית, שגם נהג כך לזמן קצוב, אין מתכוון הוד מלכותו להחזיר אותו לשם לעת עתה. אולי רק בחודש הבא, טוענים יודעי דבר. אין צורך למהר. ובינתיים מדינות נוספות לחוף המפרץ הפרסי מחזירות את השגרירים מבירת שבדיה. גם כל המדינות המוסלמיות החלו לגנות את חוצפתה של המדינה הבלתי חשובה הזו. כמו כן, על שבדים נאסרה הכניסה אל סעודיה. אפשר שסנקציות נוספות מצויות כבר בדרך, חרף ההתנצלויות.

השבדים היו בטוחים שנורבגיה תיחלץ לעזרתם, שתביע גם היא מחאה רפה נגד הצעדים הסעודיים, אך הנורבגים לא נפלו בפח. לדידם של הנורבגים העשירים כקורח, מי שתוקע אצבע בתוך המרק הרותח, שלא יילל על הכאב. הנורבגים נחושים שלא להתערב פן יואשמו גם כן באסלאמופוביה, עת תתפרצנה מהומות נגד שגרירויות שבדיות בארצות האסלאם. אגב, גם באיחוד האירופי מתעלמים מפניות הממשלה השבדית להיחלץ לעזרתה. מדיניות החוץ העצמאית של השבדים היא לצנינים בעיני המעצמות האירופיות.

בינתיים, נפגשה שרת החוץ השבדית עם מלך שבדיה כדי שיאמר דבר-מה בעניין. והוא אכן הביע דאגה לגורל הקשרים עם סעודיה, שהיא שותפת סחר חשובה של ממלכתו. והמוקיונית הזו עומדת כל היום מול המיקרופונים ומצטערת על דבריה, משגרת מסרי הבהרה מדי דקה, וכבר משבחת את הערבים האמיצים, ומפרסמת הודעות תמיכה בעד מתן סיוע כלכלי משמעותי למהגרים המוסלמים שהסתננו לארצה. כך אבדה תהילת עולם של "לוחמת זכויות האדם". זוהי הצביעות השבדית המפורסמת, שכה מרבים ללעוג לה בנורבגיה השכנה. השבדים גיבורים בדיבורים על ישראל הדמוקרטית, ומשקשקים מפחד מפני הרודנים הערביים כשזה נוגע לכספיהם.

וכל המהומה הדיפלומטית הזו מתרחשת לאחר שמרגוט ולסטרום זכתה לתשבחות בארצות ערב, לאחר שהתעמתה עם ממשלת ישראל. היא אף הוזמנה לנאום בכינוס הליגה הערבית לכבוד זאת, אך הזמנה נכבדה זו בוטלה בחרון אף, כאשר השרה השבדית הוכרזה כאורחת בלתי רצויה בקהיר.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.