הקו המבדיל בין בעל הבית שהשתגע ולמבצע מטורף באמת

21/02/2015 ב- 13:53 | פורסם בהמדור לשירות הציבור | סגור לתגובות על הקו המבדיל בין בעל הבית שהשתגע ולמבצע מטורף באמת

אי אפשר היה לישון אתמול בשעת לילה. השתרעתי בצד שלי במיטה, הפחות חביב עליי, למרות שאף אחד לא היה בה מלבדי, ועצמתי את עיניי כדי להירדם. ואז הגיעו קולות רעמים עזים ומטחי ברד איימו לנפץ את הבית כולו. הלכתי למטבח כדי להכין לי תה וניגשתי לבדוק את תיבת הדואל, שמא אמצא מכתב חדש. אינני מצליח להבין את פשר הדחף הזה, המשותף לבני האנוש בימינו. מדוע חשוב לי להיווכח בכל עת פנויה האם מישהו מתעניין בי? והרי אין זה מסקרן אותי בכלל כשראשי נתון בעיסוקים אחרים. לדואר הנכנס אין חשיבות גדולה בחיי היומיומיים. לא אמצא שם דברים הרי גורל. ובכל זאת, התמכרתי.

מצאתי מכתב קצרצר מאת זו שמכונה מ': מה קורה?

לא יותר מכמה שניות הזדקקה לרשום לי שתי מילים אלה, ואני ישבתי לי במיטה במשך דקות אחדות והרהרתי האם כדאי לכתוב לה. מתקיימת בינינו ידידות נעדרת הגדרה. אין לי צורך בה ולה אין צורך בי. ומיד כשהתגרשה לפני כמה שנים מצאה בחור צעיר ויפה אחר בחור צעיר ויפה, וזה לא נפסק. אינני אפילו עבורה נקודה זעירה בקצה הרקע. היא מסוגלת לא ליצור עימי קשר תקופה ארוכה, ואז לפטפט עימי יום שלם, עד הפעם הבאה. אני נזקק לסדר בחיי, וטיפוסים שמפריעים לו אינם צריכים להיות בהם. ובכל זאת עניתי לה: יש לך תשעים ותשע נשמות של שועלה ארקטית. מהבוקר אני מבלה איתך במחשבותיי.

כעבור רגע השיבה לי: חה. איך שאני מכירה אותך התלבטת לא מעט לפני שחזרת אליי. בא לי לטייל איתך בגשם עכשיו. מתאים לך לצאת איתי החוצה? אני ממש רוצה. ורק איתך. אם מתאים לך, אני לובשת מעיל עליי ומחכה לך למטה בעוד עשר דקות בערך. יאללה, בוא נשתגע ביחד.

הרעיון שלה לא מצא חן בעיניי. מיד השבתי לה: אשמח! גם היא יודעת שתמיד אני נכסף לראותה.

כיף לטייל בגשם בראשית הסתיו, כשהאוויר עדיין חם, והסיכון לחלות בדלקת ריאות קטן מהסיכוי שלא להירטב. ואני שב הביתה ספוג מים, ונזכר בהנאה כיצד טיפות היו שוטפות אותי בעיירות טרופיות שכוחות-אל, נכנס לחנות כלשהי ומתאהב לרגע במוכרת. אבל בפברואר? זהו שיגעון גמור.

מהו שיגעון, בעצם?

היום כולם רוצים להשתגע, לבצע מעשים מטורפים. הרבה רוצים ללכת עד הכי רחוק שאפשר, עד הקצה המוחלט. ושם נעצרים. בהקבלה למשחק הטניס, הם מבקשים לנוע על הקו הלבן שתוחם את מסגרת המגרש, אבל הקו הוא חלק ממנו. אנשים כמותי, ויש מתי מעט כאלה בעולם, מצליחים למתוח את הקו הזה עוד כמה מטרים, אבל לא חורגים לעולם ממנו. איננו מנפחים את הבלון עד שיתפוצץ. מי שנמצא מחוץ למגרש הוא האדם המשוגע. בעל בית משוגע יציע לנו מבצע מטורף באמת אם יהיה מוכן למכור את מרכולתו במחיר הפסד. אנו מדברים הרבה על שיגעונות, מבלי לתפוש שמחוץ לעולמנו חיים אנשים משוגעים, משוללי אחריות עצמית, שמהם אנו מתרחקים כאילו הם לוקים במחלה מידבקת. שמא נשתגע במעשים, ולא רק נדבר על זה. מה הם חושבים עלינו, מנקודת המבט שלהם? האם אנו נורמליים בעיניהם?

מ' רחוקה מלהיות האשה שאינה אחראית לעצמה. בהזדמנות היחידה שהיתה לנו להיות זה עם זו, אמרה שהקור הירושלמי גובר על תשוקתה. היא כתבה לי שוב: לבוא באמת? אתה לבד הלילה?

בואי משוגעת, עניתי לה.

היא הביאה איתה פיתות חמות עם זעתר וישבנו במכונית שלה בקרבת ביתי. אי אפשר היה לראות דבר בחוץ בשל הבל נשימתנו ולא לשמוע כלום כי הגשם תופף על הפח כמו חתולה קפואה. ובמשך כמה שעות, מעת שהתיישבתי לצידה ועד שחייכתי אליה בצאתי משם, רק פטפטנו ופטפטנו ופטפטנו, עד הפעם הבאה. הרי נהיר לי היטב שלא אשמע ממנה בחודשים הקרובים. רציתי לדבר איתה על כך, אבל היא השתיקה אותי: אני יודעת שזה נעשה קשר משוגע. אין לי סוג כזה של קשר עם אף אחד. אתה הכומר המוודה שלי שמקשיב לכל חטאיי. אני לא צריכה יותר מזה ממך. ואתה משוגע שאתה מוכן לסבול את זה.

אני מייחל שתשוב להיות ידידתי כפי שהיתה, בזמן היותה נשואה, לפני שחצתה את הקווים הלבנים. ולוואי שהיתה היחידה, אך יש עוד כמותה. ואני לא מצליח להבין מדוע נשים נשואות שהייתי הידיד הכי טוב שלהן, שכחו אותי לגמרי לאחר שנפרדו מבני זוגן. זה לא רציונלי. האם זה לא אמור להיות הפוך?

ככל שאני מחפש קווים הגיוניים בהתנהגות בני אדם, כך החוטים מסתבכים עוד יותר, ואני לא מוצא את הסוף ולא את ההתחלה. והאנשים שעליהם מספרים שהינם חברתיים באופן לבבי במיוחד, מתגלים תמיד כיצורים הכי אנוכיים, שחיים עם בן הזוג בנישואי נוחות, ולא מפני שום אהבה. אם הם אוהבים מישהו, זה רק את עצמם. ודווקא הבריות הבודדות הן אלה שתהיינה מוכנות לצאת מגדרן עבור זר שהזדמן בדרכן, כשברי להן כי עתה הוא כאן ומחר הוא שם. החיים הם הצגה אחת גדולה, מבלי שאהיה מסוגל לגלם בה אפילו את דמות עצמי. אני צופה במתרחש, ונדהם.

מי מתעניין בנו באמת?

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.