כפי שדיווחתי לראשונה: אובמה מספר היום כי תמונת המודיעין של ארה"ב שונה מזו של ישראל

05/10/2013 ב- 20:29 | פורסם בענייני דיומא | סגור לתגובות על כפי שדיווחתי לראשונה: אובמה מספר היום כי תמונת המודיעין של ארה"ב שונה מזו של ישראל

הערב התכתבתי בדואר האלקטרוני עם עיתונאי איראני המתגורר באירופה. לא אוכל לציין את שמו. מרוב התכתבויות עם עיתונאים, לפעמים אני כבר מבולבל ואיני יודע אם זו שיחתי הראשונה עימם או שהיו כמה לפניה. סבורני כי כל כלי התקשורת באיראן מנויים ברסס לבלוג שלי. אין לי מושג מי מהם מסוגל לקרוא בעברית. מעולם לא נשאלתי על ידם שאלות ביטחוניות. כנראה, הם ידעו שלא אשיב. אינני מספר מאומה על המתרחש בישראל, אפילו לא על אודות שינויי מזג האוויר. כל מה שהם מבקשים לדעת הוא האם באמת הנני בלוגר עצמאי ותוהים בהשתאות כיצד אני משיג את האינפורמציה. כמו כן, אינני צריך להמתין שלושים שנה עד שייפתח תיק חשאי וייוודע לי אז שסוכנות ביון זרה עוקבת אחר הכתוב ב'תיבה הלבנה'. אני עצמי בדקתי באמצעות כישוריי כי כך היא נוהגת, מבלי שמישהו שם ידע בכלל על מעשיי.

העיתונאי האיראני סיפר כי הפרסים כבר יגעים מהסנקציות הכלכליות שהטילה הקהילה הבינלאומית על ארצו, אבל האזרים מתעקשים להמשיך בפיתוח תשתיות הגרעין. קרי, בתוך איראן עצמה מתקיימת מחלוקת עדתית בסוגיה זו. העובדה שישראל מקיימת קשר הדוק עם האזרים מאזרבייג'ן אינה משפיעה על יחסם הקשה של האזרים מאיראן כלפי ישראל.

ובזמן שהתכתבתי עם העיתונאי התפרסמה הידיעה הראשונה בתקשורת על חילוקי הדעות בין אובמה לנתניהו ביחס להתגרענות איראן, כפי שחשפתי באופן בלעדי ברשת החברתית שלשום והוספתי וסיפרתי אודותיה אתמול. אכן, יומיים לפני שהנשיא האמריקני התראיין ואמר מה בפיו, אני רשמתי במדויק מה תהיינה מילותיו. הכותרת של דבריו היתה: לפי הערכת המודיעין האמריקני נמצאת איראן במרחק זמן של שנה או יותר מייצור פצצת אטום, ולמעשה הערכתנו אינה מתיישבת עם זו של המודיעין הישראלי. להערכת הישראלים, איראן תשיג את הפצצה בתוך מספר חודשים.

ומה אני כתבתי? סיפרתי לכם שזו הכותרת העיקרית מהפגישה:

"בניגוד לדברים שמתפרסמים בתקשורת חדשות לבקרים, נודע לי אתמול כי מפת המודיעין של ישראל אינה תואמת את מפת המודיעין של ארה"ב".

כל כלי התקשורת מישראל שלחו עיתונאים עד לחדר הסגלגל בבית הלבן ולא הצליחו לחלץ בדל מידע, ואילו אני, מתל אביב הקטנה, ידעתי מה דיברו שם בסודי סודות. האם לא חבל על בזבוז הכסף שלהם? והפרשנים כולם הפליאו לספר לאחרונה כי ארצות הברית וישראל רואות עין בעין את ההתקדמות האיראנית לעבר הפצצה, כאשר אני סיפרתי את העובדות כפי שהינן באמת.

וכתבתי גם כי בזמן שנתניהו קורא לסלק את כל כמות האורניום המועשר משטחה של איראן, חלק עליו הנשיא האמריקני בפגישתם בבית הלבן. אובמה טען בפני נתניהו כי העשרת אורניום בדרגה נמוכה על ידי איראן אינה מסכנת את ישראל.

מהי הכוונה?

ישראל טוענת כי איראן מצוידת כיום בטכנולוגיה משופרת ולכן תוכל להשיג פצצה גרעינית בתוך מספר חודשים ממאגר האורניום המועשר בדרגה נמוכה. מנגד, גורסת ארה"ב כי לאיראנים אין טכנולוגיה כה מתקדמת ותידרש להם יותר משנה כדי לפתח נשק גרעיני. בטווח הזמן הארוך הזה ידעו האמריקנים על הנעשה ויעצרוהום בכוח. למעשה, אמר אובמה לנתניהו כי מוטב לסמוך על המודיעין האמריקני ולא להתבסס על נתוני המודיעין הישראלי, וכי אם יעשה זאת, אז יחדל להיות כה מודאג. ברם, נתניהו סמוך ובטוח כי במקרה דנן שוגה המודיעין האמריקני, והדבר שמדאיג אותו עוד יותר היא העובדה הכללית שסוכנויות המודיעין של ארה"ב טועות. כלומר, ספק רב אם אלה תוכלנה לדעת כשאיראן תחליט לייצר פצצת אטום.

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.