האמת כעיקרון מנצח: האסיר איקס, שרביט קסמים ודינוזאורים

31/03/2013 ב- 11:12 | פורסם בהמדור לשירות הציבור, ענייני דיומא | סגור לתגובות על האמת כעיקרון מנצח: האסיר איקס, שרביט קסמים ודינוזאורים
תגים: , , ,

אי אפשר שלא להתענג מן המצוקה שביקורתי וביקורתם של אחרים גורמות למטרות חצינו. מושאי ביקורתי יכלו להתעלם ממנה. בין כה וכה איש לא שמע עליי. אינני אדם מפורסם. אני איש פשוט מן היישוב. אף אחד לא היה יודע מהבלוג עוד שנים ארוכות, ואולי לעולם. אבל האסטרטגיה שלהם – להשתמש בכל התותחים נגדי, דרך שליחיהם או בעצמם – דווקא מושכת תשומת ליבו של הציבור, ומביאה אותו לפקפוקים, ולא כלפיי. הקוראים תוהים לעצמם כי אם אני סתם חרטטן, אז מדוע אין מפסיקים להתייחס לדבריי?

כל הדרכים לקעקע את אמינותי לא תצלחנה. אפילו אם יהיו צודקים מבקריי החריפים ואני באמת ובתמים אדם בלתי שפוי, בור ועם הארץ, בעל מוח ריק מתוכן ועוד – אין בכינויים הללו כדי להפריך דבר. גם אדם מטורף וחסר השכלה לחלוטין מסוגל לגלות אמת כלשהי ולומר אותה. על מנת להפריכה, יש לכתוב מה לא נכון בה. אי אפשר להסתפק במילים בלבד כי זהו שקר. יש לנמק היטב מהו השקר. עד עתה איש לא עשה זאת. וגם אם ינסה לא יצליח. אפילו דר שפיגל המכובד יתקשה להסביר איך רוב הדברים שנאמרו בכתבת התחקיר שלו על האסיר איקס, כבר נכתבו על ידי באופן בלעדי בחודש פברואר. ידיו כבולות.

כמו כן, אינני אדם תאב פרסום. בשבועות האחרונים סירבתי להגיע לכל אולפני הטלוויזיה, אף על פי שכל התחנות פנו אליי. הראשון שהזדרז היה ערוץ 2. אתמול נשלחה אליי הצעה רשמית להשתתף בתוכנית ריאליטי. והרי זה מגוחך. אני מתנגד לשידורה. לפיכך, עליי לא ניתן לומר כי האיש הוא חולה פרסום ומגמתו היא לייצר שערוריות כדי להתפרסם. אני אזרח פשוט, ורוצה להישאר כזה.

בדר שפיגל מתייחסים לביקורתי ברצינות. אתמול התכתב עימי האיש אשר איתו שוחחה קודם לכן שליחתי וידידתי, העיתונאית שדוברת גרמנית. הוא לא היה שותף בשום דרך לכתבת התחקיר והודה בעצמו כי הכותרת שיצאה ממנה, כאילו בן זיגייר היה גדול "הבוגדים בתולדות המדינה", אינה מדויקת. הגרמני מתעקש כי המילים שנכתבו על היות זיגייר מייסד רשת ריגול בלבנון על דעת עצמו הן אינן ניחושים של הכותבים, אלא דבריו של מקור מן החקירה עצמה שסיפר להם זאת. במילותיי, מישהו משירות הביטחון הכללי הדליף את המידע. האם דבריו של הגרמני הם נכונים? אינני יכול לדעת לפי שעה, אבל מן הראוי לא להסתיר בפני הקוראים את הביקורת של דר שפיגל על תהיותיי ביחס לניחושים הללו.

מכל מקום, הגרמני מטיל ספק כי הפללת שני סייענים לבנוניים היא הסיבה האמיתית לכליאתו של האסיר איקס בבידוד גמור. לדעתו, עבירותיו היו צריכות להיות חמורות יותר. הוא סבור כי במהלך החקירה נתגלו מעשים חמורים הרבה יותר שביצע בן זיגייר, ואשר הצדיקו תנאי מעצר קשים במיוחד.

ניתן לומר כי יושרו ההדורים ביני לבין דר שפיגל. אשמח לשתף פעולה עם העיתון כדי לברר מה היתה שורת המחדלים שהביאה למותו של זיגייר. לא אשתף פעולה בעניין תעסוקתו במוסד. אחרי שדיווחתי לראשונה כי עבד במילאנו, התבקשתי לא לעסוק בזה יותר, ואני מקיים את הבטחתי. חשוב לומר כי בשעה שחקרתי אודות פעילותו החשאית, לא ידעתי כי ישנו צו איסור פרסום, מפני שאתרי העיתונות בארץ פרסמו את טענות האוסטרלים. רק כעבור זמן מה הוסרו הידיעות בהוראת הצנזורה ויכולתי לדעת כי ביצעתי עבירה, אבל שלא באשמתי. על צו איסור הפרסום הוצא צו שאסר לפרסם כל ידיעה אודות קיומו. אני מכבד צווים של איסורי פרסום, וגם סבור כי הענישה בישראל על מפיריהם היא קלה במיוחד. בניגוד לטענות כי בעידן האינטרנט אי אפשר להילחם בהם, אני חושב אחרת. באמצעות מודיעין אנושי ניתן לחשוף את זהות המדליפים, ועל ידי ענישה חמורה ניתן למנוע בעתיד הרהורים על הדלפות חדשות. בדעת גורמי הביטחון להציע הקמת מלשינון ברשת, ותקוותם היא כי ההצעה תיושם ביום מן הימים. עם זאת, אני מביע מורת רוח מריבוי צווי איסור הפרסום כדרך למנוע מן האזרח ידיעה על פשלות במסווה של סיכון בטחוני.

אתמול פנה אליי גם מהנדס ישראלי המומחה לטילים. שוחחתי עימו בטלפון מפני שלא רצה להתכתב. אני נוהג לתעד את שיחות הטלפון החשובות שמתקיימות עימי, מצפין את הקבצים ומסתירם אצל אשת סוד. לבקשתו, לא הקלטתי את השיחה עימו. הוא שאל אותי במה אני עוסק. סיפרתי לו את האמת, שאני אזרח פשוט, בעל השכלה תיכונית ועובד בשיפוצים למחייתי. אחרי כן אמר כי נודע לו מגורם עלום-שם כי אני בעל סיווג בטחוני גבוה, ולכן ירשה לעצמו לומר לי כמה דברים. הזהרתי אותו שהינו טועה ואסור לו לספר סודות מדינה, אחרת אצטרך לדווח על שיחתנו. ובאמת, אני אזרח פשוט מן הפשוטים ואינני יכול להתפאר כי בעברי שירות במתקנים ביטחוניים רגישים. זה אינו הפוך על הפוך. זוהי האמת לאמיתה.

המהנדס הגיע אליי בעקבות התכתבות עם תא"ל (במיל'), שהוא ידידו הקרוב. אותו קצין צבא לשעבר מסכים עם טענתי במאמרי אודות 'שרביט קסמים', לפיה תפישת הצבא החדשה היא להתגונן עד שתסתיים הלחימה מבלי רצון להכריעה. לדבריו, שותפים לדעתנו אנשי צבא רבים, שחוששים כמותי כי תפישה זו של הצבא תביא לכרסום האמון הציבורי ביכולותיו. כלומר, יכולותיו האמיתיות של הצבא מסוגלות להכריע מלחמות, אבל הציבור שופט מה שמתרחש בפועל, ודעתו על היכולות הללו הולכת ומתערערת. התערערות זו, לדברי אנשי הצבא, אכן תביא בסופו של דבר לירידה במוראל העם ותפגע בחוסן הלאומי, עד כדי סכנה ממשית להמשך המפעל הציוני. נאמר לי כי זו גם סברתו של השר נפתלי בנט, חבר בקבינט הביטחוני.

יש להוסיף ולומר כי כמה ממתנגדי 'כיפת ברזל' חולקים עימי את רעיונותיהם. אינני שותף לסברתם כי מערכת היירוט אינה יעילה. עם זאת, ברצוני להביע הערכה כנה לעורך 'הארץ' שמעניק להם פתחון פה בעיתון. אלה אינן בריות פשוטות כמותי, אלא אנשים רמי מעלה. אומנם הם שוגים, אבל חשוב שתישמע דעתם.

מכל מקום, מהנדס הטילים הישראלי תקף את מאמרי אודות 'שרביט קסמים'. הוא טען כי מצא בו ליקוי מרכזי, וכי הקלתי ראש במצב הנואש של מערכת היירוט. כלומר, המצב הוא גרוע הרבה יותר מכפי שנדמה לי.

לפי דבריו, 'כיפת ברזל' תמיד תהא מערכת היירוט היעילה ביותר של צה"ל מן הבחינה הכלכלית, כי ככל שטווח הרקטות והטילים גדול יותר, כך אפילו למחשב-על לא תהיה יכולת לדעת היכן יפגעו ראשי הנפץ. למשל, חץ 3 תוכנן כדי ליירט טילים בליסטיים משוכללים בעלי כמה ראשי נפץ, לפני שהם ייפרדו מכל אחד מהם. אחרת יצטרך צה"ל לשגר טיל יירוט לעבר כל אחד מראשי הנפץ, ולבזבז עוד יותר כסף, ומי יודע כמה מהם אכן ייורטו. ומכיוון שלא ניתן לדעת אימתי ייפרדו ראשי הנפץ מן הטיל – לפי תוכנית המשגר התוקפן – ולפיכך אי אפשר לחשב היכן יפגעו, צה"ל ישגר את חץ 3 לכל טיל שיופנה לעבר שטחנו, אפילו אם בסופו של דבר ראשי הנפץ שלו יפגעו בשטחים חוליים ולא יגרמו נזק; וגם אם כולם יהיו טילים עם ראשי בטון. כוונת המהנדס להתריע, אני מניח, כי אם האיראנים ישיגו פלוטוניום שיספיק עבור פצצה אחת, הם ישגרו אל עבר ישראל מאות טילי בטון עד שיאזל מלאי החץ, ואז ישוגר הטיל עם הפלוטוניום.

לעומת החץ, למערכת 'כיפת ברזל', בגלל שהיא נועדה ליירוט רקטות קצרות-טווח ואיטיות בגלל גודלן, יש יכולת לזהות היכן הן תפגענה, ולכן אינה מבזבזת את טילי היירוט שלה לשווא. כמו כן, טיל יירוט של 'כיפת ברזל' מחירו 50 אלף דולר. טיל חץ 3 יעלה מיליוני דולרים.

הליקוי במאמר שעצבן במיוחד את מהנדס הטילים, מיודענו, היה הנחתי המטרימה כאילו מערכת 'שרביט קסמים' תיירט מעל 80 אחוזים מן הרקטות ארוכות-הטווח והטילים שישוגרו לעבר ישראל. כלומר, אני הפחתתי עד מאד בחוסר הכדאיות הכלכלית של 'שרביט קסמים'. מערכת היירוט הרבה פחות יעילה ממה שסברתי, ולכן בזבזנית עוד יותר. לדבריו, זו תהא הצלחה אדירה אם 'שרביט קסמים' יצליח ליירט בשיעור של 65 אחוזים.

לכן אמר כי הדרך הטובה ביותר להיאבק ברקטות ובטילים שמופנים לעברנו היא באמצעות הרתעה תוקפנית. כפי שטענתי במאמרי. חזבאללה יצטרך לדעת שסיפור קרתגו, עיר שהקימו יוצאי לבנון בעת הקדומה, ישוב על עצמו. לבנון תיהרס.

ראוי לספר מהי תגובתם של הדוברים בשם מפתחי 'שרביט קסמים'. הם טוענים כי דבריי הם חסרי משמעות מפני שטיל 'שרביט קסמים' יהיה זול באופן משמעותי מן הדיווחים הרשמיים כעת, ולכן תהא כדאיות כלכלית למערכת היירוט. לדבריהם, שיפורים טכנולוגיים יוזילו את עלותו, ואני התעלמתי מן העובדה שכלי נשק זה עדיין מצוי בפיתוח, ולכן ביקורתי היתה מוקדמת מדי. ברם, על השיפורים הטכנולוגיים הללו כבר קראתי לפני שבועיים. סופר כי מחירו של טיל 'כיפת ברזל' צנח לאלפי דולרים בלבד. שלשום קראתי שמחירו האמיר למאה אלף דולרים. אז למי עליי להאמין? האם למערכת הביטחון ודובריה בכלי התקשורת, או למומחים בעלי שם עולמי אשר סבורים כי טילי היירוט הם בעלי ביצועים ירודים? שפטו בעצמכם.

ולנושא אחר, ברשותכם. בשנת 2006 פרסמתי מאמר ארוך מאד על הכחדת הדינוזאורים. במאמר ביקשתי להפריך את הטענה כי פגיעת מטאוריט היתה סיבת הדבר, ונעזרתי בעבודותיהם של מדענים רבים מרחבי העולם. כמו כן, הצגתי את התיאוריה החלופית לנסיבותיה של הכחדה זו מלפני 65 מיליון שנים. התיאוריה, אשר אני מתומכיה, גורסת כי התפרצויות וולקניות בתת-היבשת ההודית הן אשר הביאו להכחדה ההמונית. כלי התקשורת בעולם כולו ממשיכים לספר לציבור, בגלל בורות, כי סיבת ההכחדה היא מפץ המטאוריט. באמצעי מדיה ישראלי נאמר עליי פעם אחת כי אני שרלטן שאינו מבין בדבר, ומאמרי על הכחדת הדינוזאורים הוא קשקוש מוחלט. ומי צדק?

המדענים החשובים ביותר בתבל עומדים להתכנס יחדיו כדי להודיע אחת ולתמיד כי למטאוריט שפגע במכסיקו לא היתה אפשרות להביא להכחדה המונית, אלא רק לאותן התפרצויות הרי געש היתה יכולת שכזאת. זהו מאמרי (קשקוש מוחלט, כזכור), וזוהי הכתבה בדיסקברי אודות הסימפוזיון שמעניק תוקף מדעי לדבריי. שבע שנים הכפישו אותי. אולי עתה יפסיקו.

ובכלל, מעניין את שתי הסבתות שלי, שאינן עוד, מה חושבות עליי הבריות, בין אם דברים טובים או רעים. אני קורצתי מחומר אחר. לא אכפת לי להישאר עם האמת שלי לבדי. בסופו של דבר, האמת תנצח: בן זיגייר מת בכלא, ואי אפשר היה להסתיר יותר את השקרים; במבצע 'עמוד ענן' לא ניצח צה"ל וישראל ספגה תבוסה מדינית; הדינוזאורים נעלמו מעל פני כדור הארץ מן הסיבות האחרות לגמרי שידעתם עד כה.

חג שמח לכולם.

 

 

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.