מדוע התאבד 'הילד עם הדובדבנים' מציורו של אדואר מאנה?

04/01/2012 ב- 10:06 | פורסם בתעלומות מן העבר | סגור לתגובות על מדוע התאבד 'הילד עם הדובדבנים' מציורו של אדואר מאנה?
תגים:

ההתרחשות הראשונה שלכדה את תשומת ליבי, בהביטי בציור, היתה צניחת שלושת הדובדבנים ארצה. תנועה שהוקפאה לנצח ביצירת אמנות תמיד שבתה את חושיי, ועוררה את דמיוני לתהות מה יתחולל ברגע הבא. מדוע כך קורה לי? יתכן כי מלאכת הצייר בפועל הינה מנוגדת להוויה של תזוזה כלשהי. אפילו העתקת מפל מים גועש אל הדף הינה הנצחת נוף סטטי, בעיקרו של דבר.

אלה שהשתתפו בחוגים לציור, ודאי נדהמו כמוני לראות כיצד נדרשת המודל בעירום להישאר באותה תנוחה בלתי אפשרית במשך שעה תמימה. עם אחת מהן התיידדתי והיא הזמינה אותי לביתה, ואף הכינה למעננו קערת סלט. כשציפתה לשמוע מה דעתי, השבתי כי המרקם מלוח מדי. דקותיים אחר כך הכריזה באכזבה שהיא מצטערת כי באתי למעונה, ואני טרם הספקתי לשאול באיזו דרך היא מסוגלת לשתק את איבריה לזמן כה רב. סולקתי משם.

בשנת 1850 התחיל אדואר מאנה ללמוד ציור בסטודיו של תומס קוטור. שש שנים אחר כך, פתח מאנה סטודיו משלו ברחוב לבואזיה. שם החל לצייר את 'ילד עם דובדבנים' בשנת 1858.

הפנים המחייכים אלינו מן הציור מסתירים טרגדיה. הנער הוא אלכסנדר (Alexandre) בן ה-15, שהיה עוזרו של מאנה ועסק בשטיפת מכחוליו ובניקוי כתמי צבע. יום אחד תלה את עצמו על מסמר בסטודיו. הסיבה אינה ידועה לי לפי שעה. מאנה היה כה מזועזע ממראה ההתאבדות שנגלה אליו בהפתעה, עד שגמר אומר לעזוב את המקום ופתח סטודיו ברחוב אחר, ושם השלים את מלאכת הציור בשנת 1859.

אתחיל היום לחקור את נסיבות המוות האומללות, ואביא בפניכם את הממצאים לכשיהיו בידי.

שמות חלופייים: אדואר מאנה, אדוארד מאנה

מודעות פרסומת

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.