יאנה יוסף מן האח הגדול: מי תקע אותה במעלית?

02/01/2012 בשעה 08:14 | פורסם בהשוליים המתרחבים של קו אינסופי | סגור לתגובות על יאנה יוסף מן האח הגדול: מי תקע אותה במעלית?
תגים:

יללות סירנה מחרידות צווחו מתחת לביתי בשעת לילה. הרמתי את עצמי מן הכורסה וניגשתי לפתוח את החלון. גשם חיוור עדיין ירד, בקושי הרטיב את קצות ציפורניי ששכחתי לקלף. מאחוריי השארתי כוס תה על השולחן, מלפניי ראיתי אמבולנס גדול ומפחיד. יצאתי החוצה נרגש ונרעד, מבלי לדעת מה תלד העלטה מתוך אפלולית המדרגות. הדלקתי את האור. ציפתה לי הפתעה גמורה.

שעתיים מאוחר יותר חיפשתי את שכנתי, עימה נסעתי, אבל רצפת בית החולים בלעה אותה עם הבגדים, התסרוקת המשונה, והמחרוזת שלא ירדה מצווארה בשלוש השנים האחרונות. ניגשתי, אפוא, אל המונית ששיחרה לצוד אותי. שאל אותי הנהג: לאן? אמרתי לו הביתה. שאל אותי: וכסף יש לך? אמרתי לו כי אין. אז השיב לי: אם כך, היכנס וניסע.

את יאנה יוסף אתה מכיר? הוא שאל.
לא, עניתי.
יאנה יוסף מן האח הגדול, הדגיש, האם עוד לא שמעת עליה?
לא, עניתי.
ובכן, אני תקעתי אותה במעלית. אתה רוצה לשמוע?
לא, עניתי.
לפני שנה, הוא מספר, עוד לפני שקניתי את המונית החדשה הזאת ועוד לפני שידעתי מיהי יאנה יוסף, הזדמן לי לעלות במעלית אחת. אתה בטח מכיר את התחושה הזאת?
לא, עניתי.
אז נכנסתי למעלית, ויחד איתי נכנסה יאנה יוסף שעוד לא ידעתי מיהי. והמעלית עלתה פתאום. הזמינו אותה, עוד לפני שהספקנו ללחוץ על איזשהו כפתור. זה ודאי קורה גם לך לפעמים?
לא, עניתי.
כעבור כמה שניות, עשינו את המובן מאליו. יאנה יוסף לחצה על כפתור הקומה השנייה, ובו זמנית, חסר סבלנות שכמותי, גם אני לחצתי על כפתור הקומה השנייה. והופ… המעלית נתקעה. ובתוך המעלית נמצאים רק אני ואותה יאנה יוסף מן האח הגדול. הסיפור הזה מעניין אותך?
לא, עניתי.
האם אתה האח הגדול במשפחה, או אתה הבכור?
לא, עניתי.
ונתקע גם האוורור במעלית, ונעשה בתוכה חם, ועוד יותר חם, וחם מאד, ואפילו לוהט. לכן, לא לחצתי על כפתור האזעקה. היה ברור לי שימצאו אותנו לפי החום.
ופתאום, באמצע הלילה הבהיר, פער הנהג את פיו לרווחה, ורעמי צחוקו הלכו והתגברו, ככל שהבזיקו עוד יותר ברקים בשמיים.
ואז הסירה יאנה יוסף את המעיל שלה, הציצה בשעונה, ופלטה אנחת רווחה. לא לבשתי מעיל, אז רק הצצתי בשעוני ופלטתי גם אני אנחת רווחה.
ואז חלצה יאנה יוסף את נעליה והפשילה את שרוולי חולצתה, ונעשה עוד יותר חם, והיא המשיכה לפשוט את בגדיה, את כולם. שומו שמיים, מה יכולתי לעשות, האם להצטלב כמו הנוצרים?
התחלתי לקרוא את פרק א' בתהלים:

אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב. כי אם בתורת יהוה חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה. והיה כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעתו ועלהו לא יבול וכל אשר יעשה יצליח. לא כן הרשעים כי אם כמץ א‍שר תדפנו רוח. על כן לא יקמו רשעים במשפט וחטאים בעדת צדיקים. כי יודע יהוה דרך צדיקים ודרך רשעים תאבד.

המשכתי לקרוא בתהלים והתפללתי לשלומו של שכני החולה. הנהג המשיך לספר על יאנה יוסף.
ואז כבה האור במעלית, והיא עדיין מתפשטת, ובמחוגים הזרחניים שבשעונה נקפו הדקות, ואני התחלתי להזיע, והזמן הלך ונעלם, ופתאום צלצל הסלפון של יאנה יוסף, והיא אמרה: מישהו תקע אותי במעלית, ואני מתנשפת כי כבר אין לי אוויר.
וכשנדלקה הנורה מחדש, ציפתה לי הפתעה גמורה. זו לא היתה יאנה יוסף מן האח הגדול שראיתי בטלוויזיה לפני פחות משעה. זו היתה מישהי אחרת, ובכלל לא דומה לה.
עכשיו אתה בוודאי סקרן לדעת מדוע התבלבלתי, ביקש הנהג לשאול.
לא, עניתי.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.