מחקר חדש אודות פייסבוק הצליח לפענח מיהו המאהב המושלם – על סמך שיטה פורצת דרך

15/11/2011 בשעה 11:03 | פורסם בהמדור לשירות הציבור | סגור לתגובות על מחקר חדש אודות פייסבוק הצליח לפענח מיהו המאהב המושלם – על סמך שיטה פורצת דרך
תגים:

מדהים! אין מילה אחרת כדי לתאר זאת. לפני פחות מחודש הודיעו חוקרים מאוניברסיטת סן קריסטובל כי מצאו מתאם שלילי בין האון הגברי למניין החברים – להוציא נשים – שיש לזכרים בפייסבוק. שבוע אחר כך נחשפה האמיתה כי אלה שמפרלטטים ב'פייס' עם אורחות לרגע הינם הטיפוסים הכי נאמנים שיש, וזו שמעוניינת בחוויה לילית משכרת מוטב שתימנע מהם. והנה עתה פורסמו תוצאות מחקר חדש, אף הוא מרתק.

אני ממש מעריץ את מחקרי הפייסבוק למיניהם: את החוקרים היצירתיים, את המסקנות המרעישות, את כתבי הטכנולוגיה הדומעים מאושר, וקהל הקוראים שמגבש את דעותיו עוד לפני ששורבטה ההיפותזה. והרי מה בן אנוש נזקק ליותר מכך?

תנו לי עוד מחקרים, הדהימו אותי עם ממצאי הפייסבוק הללו!

הנה, המחקר האחרון גורס כי על פי תמונת הפרופיל שלכם בפייסבוק ניתן לדעת בסבירות גבוהה למדי, האם בעוד שלוש שנים וחצי תהיו מאושרים – לא בעוד שלוש שנים, לא בעוד ארבע שנים… בדיוק בעוד שלוש שנים וחצי. המחקר המאלף התפרסם בכתב-העת 'פסיכולוגיה חברתית ומדע האישיות', כך מספרים.

מתברר ממחקר זה ואחרים כי אם מצוי בתצלומכם חיוך מאולץ, אז החיים שלכם לא יהיו מי יודע מה, אבל אם הנכם צוחקים במלוא הפה, חושפים ניבים חדים, כי אז ברור שגורלכם שפר עליכם. עתידכם מובטח! זה שמוציא לשון יזכה להרבה ילדים, ומי שחוטמו מחודד מדי, יתגרש אחרי חודשיים בלבד. אלה ממצאים אמיתיים! אלה הם עובדות החיים!

מדהים, הלא כן?

זו גם אינה הפעם הראשונה שאנו נחשפים לעובדות המופלאות הללו.

מחקר שנערך בשנת 2009 חשף קורלציה מפתיעה בין שיעור הגירושין לאופי המבע שלכם בתמונות ילדות. ואילו שנה קודם לכן נתברר, כי אם בחרתם לשים פרצוף מחייך בתמונת הפרופיל, אז רוב הסיכויים שגם החברים המקושרים אליכם בפייסבוק, אף הם מחייכים אלינו מכל תמונה. מחקר זה התפרסם ב'ז'ורנל הבריטי לרפואה', ותוצאותיו מתבססות על סמך הנחה שאף פעם לא היתה עולה בדעתכם:

למה אדם מחייך כשמצלמים אותו? האם רוצה הוא שהתמונה תהיה מוצלחת – לא! הוא מחייך כי הוא מאושר.

עוד מתברר מן המחקר העצום הזה כי כל חבר חייכן נוסף בפייסבוק יעלה את שיעור האושר שלכם ב-4 אחוזים תמימים, וזוהי הסיבה המרכזית מדוע אנשים מאושרים מקיפים עצמם בחברים מאושרים – על מנת שיוסיפו אושר, זה לזה, לכולם. במילים אחרות, אם יש לכם חברים מאושרים, אז אתם מאושרים; ואם אתם מאושרים, אז יש לכם חברים מאושרים, בפייסבוק כמובן. כמה פשוט, ככה חכם.

אבל, זה עוד כלום! כאין וכאפס, כמו שנוהגים לכתוב בספרים.

מחקר שנערך בשנת 2001 מצא כי אלה שנראו מחייכים בתמונת המחזור של הקולג' שלושה עשורים לפני כן, נתגלו כאנשים מאושרים. החוקרים פנו אל אותם פרצופים שחייכו בשנת 1971, ושאלו אותם בדרכי עורמה האם הם מאושרים. נתברר כי כך הוא הדבר. ואיך אפשר אחרת? הרי כבר לפני שלושים שנה הם חייכו אל הצלם.

לא יכולתי להתאפק. מיד שלפתי אצבעות והתחלתי לחטט בארגז ישן, עד שמצאתי תמונת מחזור מגן הילדים.

ראו נא אותי, במרכז, כבר נועץ מבט מיוסר בילדה היושבת לצדי. איזו אהבה גדולה צמחה שם. אפשר לראות, מן התמונה הזאת, איזה רודף שמלות חינני עומד לצמוח.

לא עניין אותי הצלם, לא העובדה שזו תמונת מחזור. אי אפשר לביים אהבה כזאת – אהבה מוחלטת לאחת והיחידה (תמונה מוגדלת).

ובכן, לא בדיוק. שנה אחר כך הייתי להוט אחרי טובה ומילי, ושתיהן היו חברותיי, ומאז ועד גיל 8 התקשיתי לבלות את ימיי רק עם אחת.

בכיתה ג' התאהבתי בדנה. רומנטיקן מן האגדות הייתי. בסוף השנה דנה ערכה מסיבה בביתה, בנווה ברבור, מפני שעתידה היתה לעבור דירה ולעזוב את בית הספר. אולם, המסיבה לא נערכה לכבודה, אלא לכבודי, מפני שעמדתי לפרוש מן העולם. הודעתי לדנה, ברצינות גמורה, כי אם תיעלם מחיי אני אמות מצער. וכך, כל התלמידים הגיעו כדי להיפרד ממני, ולא הביאו מתנות, משום הטענה כי לא אזדקק להן בעולם הבא. את דנה לא ראיתי מאז (הנה תמונתה), אבל במחשבותיי תהיה קיימת לעד.

התמונה מגן הילדים אינה האחרונה שבה אני משקיף לעבר מישהי שמעניינת אותי באמת. בגיל 17 הייתי מאוהב בתלמידה מכיתה י"ב 6, דגנית עזר שמה, כמדומני בתה של פרידה, חברתה של אמי בנעוריהן. ישנה תמונה שצולמה בטיול השנתי לאילת, שבה מתבונן אני לעברה במקום אל הצלם, ובתמונה אחרת נראית דגנית כשהיא מביטה בי, בזמן שאני לא מבחין בכך.

מי שמביט בתמונות הללו עלול לתהות, לפי מחקרי פייסבוק, כי צמח ממני המאהב המושלם, שביליתי לילות מפרכים עם כל בחורה שפגשתי, ואחת אחר השנייה נפלה ברשתי. אולם, כידוע, לא כך הם פני הדברים…

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.