כיצד אישרה הצנזורה את הידיעה של ברק רביד בעיתון 'הארץ'?

18/05/2011 בשעה 10:33 | פורסם בענייני דיומא | סגור לתגובות על כיצד אישרה הצנזורה את הידיעה של ברק רביד בעיתון 'הארץ'?

בפברואר 2010 פרסם ברק רביד, שליח 'הארץ' בפמליית ראש הממשלה לרוסיה, ידיעה בדבר התחייבות חשאית של הממשל הרוסי להימנע ממכירת טילי נ"מ מדגם S-300 לאיראן. דעתי היתה אז כדעתי עכשיו, שידיעה מסוג זה אין לפרסמה כלל וכלל. לא רק אני סבור כך. כאזרח מן השורה אני חפץ להבין מיהו האחראי לפשלה ומדוע טרם באו עימו חשבון. האם עורך 'הארץ' לא עשה את המוטל עליו ולא הגיש את הכתבה לצנזורה טרם פרסומה? האם הצנזור קיבל את הכתבה לידיו, ואחרי שבחן אותה בשיטותיו, החליט לאשר את פרסומה?

אני מצפה מן הממונה על הביטחון במשרד הביטחון לבדוק מחדש את הפרשה כולה מתחילתה, למצוא את האשמים ולהעמיד אותם לדין. לא יתכן כי בטחונה של מדינת ישראל יהא נתון לגחמות של אמצעי תקשורת נאיביים או מוכוונים, ולהבדיל, של צנזורים שמועלים בתפקידם או שאינם מתאימים לו. אחד משני הגורמים הללו הינו אשם, ואני חפץ לדעת מיהו מהם.

סביר להניח שהידיעה הוגשה לצנזורה, אחרת הארץ ומערכת 'הארץ' היו רועשות. אם כך, מה עשתה המדינה לצנזורים? האם רשמה להם הערה בתיק האישי? האם סילקה אותם ממשרתם? או שמא הסתפקה ב"נו-נו-נו" בעל פה ושכחה מן העניין?

קרוב לוודאי כי כלום מן הדברים האלה לא קרה, ובטחונה של ישראל עודו נתון בידיים מופקרות.


מודעות פרסומת

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.