רבות עייפתי עימך לכתוב

21/02/2010 ב- 09:15 | פורסם בהשוליים המתרחבים של קו אינסופי | סגור לתגובות על רבות עייפתי עימך לכתוב

עוד מקלדת התקלקלה לי. נכון הדבר שהיא כבר משומשת דיה, ומי שיתבונן היטב גם יבחין ביבלות שצמחו על מקשיה בגלל לחץ אצבעותיי הבלתי פוסק. אבל לא הייתי מטרידכם בעניין זה, אילולא התקלקלה לפני כחודש המקלדת שקניתי במיטב כספי רק חצי שנה לפני כן. ובלעדי המקלדת, רשימות לא תגענה עוד מן התיבה הלבנה. את "פרשת המקלדות המקוללות" יש לחקור היטב. הן שלשום אזל הדיו במדפסת. הכוס האהובה עליי התנפצה לרסיסים לפני שבועיים בדיוק. ורק אלוהים בכבודו ובעצמו יוכל למצוא פירוש איה נעלם אחד מספרי המקרא שלי. מישהו קילל אותי, אין ספק בכך.

כשהשתבשה לה המקלדת הקודמת לפני כמה שבועות, לא ידעתי את נפשי מרוב אכזבה. תחילה בדקתי את החיבור לתיבה הלבנה. הוא היה בסדר. אולם, המקלדת לא פעלה. אז כיביתי את המחשב והדלקתיו שוב, והתברר כי המקלדת שבקה חיים. לא היו בעזרי ניקוי האבק הדו-שבועי, הלטיפות הנעימות מדי בוקר, התרפקותה בחיקי במשך הערב. היא אפילו לא גססה. פשוט מתה ודי. אל תכעסו עליי, אני לא התייאשתי. ניסיתי להחיותה באמצעים שונים. ניערתי אותה כהוגן, הפלתיה בכוח אל הארץ, האזנתי לרשרוש החלקים השבורים שבפנים, ומאומה לא קרה. הניתוח נכשל והחולה מתה. בצר לי, בדקתי את ארץ הייצור כדי להאשים מישהו בדבר. נו טוב, למה לי להסתבך עם אימפריה בגלל מקלדת פשוטה.

בעצת כמה מרעיי גמרתי אומר להסיר את הקללה מעליי ולחקור מה טיבה. הגרפולוגית המדופלמת אליה פניתי, ביקשה לנתח את הכתב המודפס על הדף – כתב ידה של המקלדת. שילמתי לה מחצית ממשכורתי השנתית כדי שתבהיר עם מי היה לי עסק. "מר יהודה בלו היקר", כתבה לי בדו"ח המסווג, "אחרי שבדקתי את הנייר משני צדדיו, מקדימה ומאחור, אחת-שתיים-שלוש, מצאתי כי למקלדת המנוחה היתה אישיות פרובלמטית למדי. שים נא לב לאות פ' הרפה. הדבר מצביע על מקש עם בעיה רגשית בלתי פתורה. החלל באות ט' יכול להסביר מדוע היתה המקלדת כה אנוכית בלילות ירח. לגבי האות ל ' הכול ברור כשמש. יש בה סימן פאלי שמתאים למקש שחושב רק על 'אני ואני ואני', ו'כל המקשים האחרים מתים עליי', ומאד חשוב לו להבליט את הגבריות שלו. מאד חשוב לו שמקשית ג' ומקשית ע' תרדופנה אחריו".

אחר כך פניתי לאסטרולוג ששמו יצא למרחקי שנות אור. שאלתי מה דעתו כי ארוץ לחנות כדי לקנות לי מקלדת חדשה. אחרי שהגיע התשלום לכוכב אודיסיאה, שוגרה אליי משם האיגרת הבאה מפיו: "אינני ממליץ לך לקנות מקלדת ביומיים הקרובים. בגלל מזל תאומים, רבים הסיכויים שהיא תסבול מנפש חצויה, והסיבוב הקטן של נוגה עלול להעכיר את דפי המדפסת באותיות של קידוש הלבנה. תחושה של חוסר ביטחון עלולה לגרום למקש ש' לדחות לפעמים את הצגתו על המסך, ואילו למקש ה' כדאי להמתין ולעכב את הפגישה המיוחלת עם נ' עד השבת הבאה, עת יזרח צדק מעל כוכב שבתאי". הבנתי, אקנה מקלדת חדשה כשכוכב שביט יתרסק על כדור הארץ.

כשיצאתי מביתי אצתי אל המכשפה תמרינה-קמרינה הידועה בכוחותיה הפלאיים, בכדי שתבטל את הכישוף שהוטל על מקלדותיי. "עליך לאכול זנב של שממית בעודו מתנועע", הורתה לי, "להניח חלב אשה על מפתן המעלית. להשקות בשתן חמורים את העציץ של מר ירוחם השכן. לרשום תשע פעמים 'לכרית יש ציפית' על פתק צהוב ולהניחו בתיבת הדואר של הוועד, יחד עם כבל החיבור של המקלדת. ולבסוף, לצבוע בגוון טורקיז את השמשה הקדמית של כל מכונית סיטרואן החונה ברחוב".

אחרי שכבר רשמתי שמונה פעמים 'לכרית יש ציפית' עצרה אצבעי מלכת. כשמכשיר הוידאו התקלקל, השלכתיו לפח ורכשתי די.וי.די שישמש אותי להקלטות. אולם, למקלדת אין עדיין תחליף. כשהיא מתקלקלת יש לקנות אחרת במקומה. אבל אנשים אחדים סיפרו לי כי כשהתקלקלה הטלוויזיה בביתם, הם לא קנו אחת חדשה, אלא הפסיקו כליל לצפות במרקע. דיווחו הם על זמן פנוי למכביר שנחשף לעיניהם, במקום לבהות לילות שלמים בשידורים התפלים. אז אולי אעשה כמותם ואוותר על השימוש במקלדת? אולי זו אחר זו מתקלקלות הן, כדי לאותת לי להציג בפניכם את אקורד הסיום?

המשורר האמריקני הנרי ו'ודסוורת לונגפלו, בשירו 'המשוט השבור' (The Broken Oar), מספר על משורר שחיפש ותר אחרי השורה האחרונה שתחתום את יצירתו, עד שמצא משוט ועליו נחקק הכיתוב: "רבות עייפתי עימך לחתור". המשורר תפש את משמעות הדברים והשליך את עטו. הוא לא נזקק לה יותר. גם אני כבר עייפתי מלכתוב במקלדת. אולי לא אקנה עוד אחת חדשה. אולי אפסיק לכתוב.

המשוט השבור – הנרי ו'ודסוורת לונגפלו

פעם על שפת-ים איסלנד הנטושה
משורר נדד עם מחברת ועט,
מחפש שורה סופית, סיום נאות,
בו לחתום המחברת שנשא.
המשברים פרצו לחוף בגעישה,
השחפים החגים נעלמו מראות,
ומן קרעי-ענן מעת לעת
האדימו השמש על מים ויבשה.
אז לרגליו הטילו גלי-הים
משוט שבור; ועליו כתובת התנוססה:
"רבות עייפתי, עימך לחתור";
וכאדם, ימצא את אשר נעלם,
את זאת כתב, אחר ראשו נשא,
והטיל עטו לים, לא צרכהו יותר.

תרגם לעברית: יהושע כוכב.

הערה: לאחר פרסום הרשימה שאלני אחד הקוראים: אז זהו, אתה אומר לנו שלום?

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.