יצחק לאור אנס אותנו לאנוס את שירו

13/02/2010 בשעה 20:41 | פורסם בעל מדף הספרים | סגור לתגובות על יצחק לאור אנס אותנו לאנוס את שירו
תגים: ,

כחובב שירה מצוי רכשתי בשנת 1992 את 'לילה במלון זר', ספר שיריו של יצחק לאור. התענגתי מאד משלל שיריו. במיוחד מצא חן בעיניי השיר הנפלא 'קו-כביש-קו'. אני פירשתיו כאדם מן השורה: בתוך השוליים חולף לו הכביש, קו צהוב מימין, קו צהוב משמאל, ובאמצע אספלט שחור.

אולם מתברר שאני טמבל גמור. או כך עשוי לסבור פרשננו לענייני שירים, מר אמיר אור. ראשית, הוא מגלה לנו שהשיר שלפנינו הוא שיר על שירה, שבו הקורא נדרש לדין וחשבון אמנותי בדימויי בעילה מתפרצים, אגרסיוויים: "המשורר-הנהג פולח את החושך, כובש את זרותה של הארץ בפנסיו וגלגליו. הוא מצליף בה באור, הוא חולף בבטנה כמו פגיון, הוא בועל אותה כאימפריאליסט אמיתי".

ימחל לי מר אמיר אור. אין לי מושג על מה הוא מדבר. מאין השיג כל זאת, לא אדע. קראתי את השיר שוב ושוב, פעם אחר פעם, ומצאתי שיר על כביש אספלט, קו צהוב מימין, קו צהוב משמאל. אבל מר אמיר אור לא נכנע לתחנוניי. דעתו היא כי המשורר יצחק לאור אנס אותנו לאנוס את השיר: "המשורר נואש לחדור אל מבעד למדיום המילולי, משלח את השיר אחרי הקורא בשורות ארוכות של אלימות ארוטית, מנער אותו, אונס אותו לעמוד מול שירו, אונס אותו לאנוס את השיר, ולשוב למותו החי".

סליחה, האם מישהו יוכל להסביר על מה בדיוק מר אמיר אור מדבר?

ראו גם:

אני חש תיעוב כלפי יצחק לאור
מדוע לא השתתפתי בלינץ' נגד יצחק לאור?

עדכונים:

ב-15 בפברואר 2010 פרסמו 'חדשות 10' מידע על חשדות להטרדות מיניות שעשה יצחק לאור.
ב-18 בפברואר 2010 אשכר אלדן כהן התלוננה במשטרה נגד יצחק לאור, על אונס שביצע בה לכאורה.

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.