האם החוק למניעת הטרדה מינית הוא בניגוד לחוקי האבולוציה?

17/03/2008 בשעה 09:52 | פורסם בהמדור לשירות הציבור | סגור לתגובות על האם החוק למניעת הטרדה מינית הוא בניגוד לחוקי האבולוציה?

מאמרי אודות שלילת המסד האבולוציוני למעשי אונס עדיין מעורר הדים. אותו מאמר מספר למעשה את תורת האבולוציה על רגל אחת, ולכן ניתן לרכוש באמצעותו דעת על האבולוציה בכלל, וההדגמות השזורות בין שורותיו לגבי התנהגות האונס משמשות בו רק כהמחשותיה. מוטב גם לדעת באופן כללי כי בצד בריאתנים ישנם פסיכולוגים שאינם תומכים בתורת האבולוציה כפי שהיא או שאינם בקיאים בה, אלא שדעתם של אלה וגם אלה, כידוע, איננה חשובה כלל בחקר מדעי החיים. והחשוב מכול, נשים הנאבקות כנגד תוקפנות מינית עושות שימוש במאמרי, וככל שתגדל תפוצתו בקרב הציבור הרחב כך ייטב הדבר. אולם היתה זו אשה ששאלה אותי אם הטרדה מינית איננה אלא תוצר אבולוציוני.

בשנה החולפת התייצב בכותרות החוק למניעת הטרדה מינית בגלל הפללתו של חיים רמון. לא מעט הרימו גבה ותהו בינם לבין עצמם האם נשיקה היא חטא, והאם חיבוק הוא עדיין בגדר מותר. ישנה הסכמה כללית בציבור כי הרגלי החיזור ניזוקו קשות כפועל יוצא של החוק. בעקיפין נפגעו מכך הנשים עצמן. ישנן בחורות שמשתוקקות לחיזוריהם של הגברברים. ארוכת השיער, למשל, שהינה בחורה משכילה ואשר התחנכה על ברכי התרבות האירופית, מתייחסת בשוויון נפש למטרידיה הרבים. לדבריה, היא תמיד יודעת להעמיד אותם במקומם כשנחוץ הדבר. היא אפילו הוחמאה מדברי צמד גברים במקום עבודתה, כשנהגו לדווח לה בסנטימטרים על מידת הסקסיות שלה. מאז היום שבו דרכו רגליי שם, איש אינו מעז לפנות אליה עוד בהערות מיניות. חזותי החסונה ומבטי המאיים אינם משתמעים לשני פנים. הצורך החמור בחנופות הללו עורר אצלה בגללי חוסר שביעות רצון. היא תבעה ממני למעט בביקוריי, מפני שלהשקפתה מגביר המתח המיני את תפוקת העבודה ואף יוצר יחסי עבודה הדוקים יותר. מובן שאני טרם נשמעתי לה.

עם זאת, היא איננה רוצה ללכת לחוף הים לבדה בגלל נתוני גופה והתעקשותה ללבוש בגד ים חושפני במיוחד. אני מחויב להתלוות אליה כדי להרחיק ממנה את המטרידים הסדרתיים. לא פעם היא תהתה מדוע החוק למניעת הטרדה מינית איננו נאכף בשפת הים. לדעתה, זהו המרחב העיקרי שבו צריך ליישם אותו, ועיניה מעולם לא נתקלו בפקח שביקש לרסן את המחזרים הלהוטים מדי.

החשיבות הביולוגית של שימוש בחולצה בעלת מחשוף עמוק וחצאית קצרה היא ברורה מאליה. הבחורה מציגה לראווה את איבריה בפני הזכרים השורצים סביבה על מנת לעורר את יצריהם ולפתות אותם להתקרב אליה. בעבר נהגו רק פרוצות להציע כך את גופן. בשיטה זו משתמשות עד היום היצאניות, וגם חלק לא מבוטל מן הנשים הנורמטיביות, אולם ישנן בחורות רבות שמבקשות להתלבש כך בגלל הנוחות ותנאי האקלים, ועליהן יש להגן. הן לא מעוניינות שגברים יעוטו עליהן בגלל שאינן נעזרות בחזייה מתחת לאפודה, או כשהן מפקירות את גופן בביקיני מצומצם לחסדי השמש כדי ליהנות מיפעת הגוון השחום. עליהן יש לגונן גם במחיר שינויים קיצוניים בהרגלי החיזור.

לפני אלפי שנים, כתחליף פרימיטיבי להענקת ורד ריחני או חיבור שיר אהבים, היו הזכרים נועצים מבטים בדדיה של הנקבה או מלטפים את עכוזה כדרך להבהיר לה שהם מעוניינים בה. כיום נדרשים הגברים בחברה האנושית לפעול על פי אמות מידה מודרניות. נורמות אלו הן תוצרי התרבות. האבולוציה היא שיצרה את תבונתו של האדם, ותבונה זו היא שחוללה את התרבות. אם התרבות היא אשר גרמה לאדם לחוקק את החוק למניעת הטרדה מינית, ברי כי האבולוציה יכולה לתמוך בו. מלבד זאת, התבונה האנושית מאפשרת לאדם להסתגל למצבים מגוונים ביותר, ולפיכך, אין שום תוקף לטענה שהגבר איננו מסוגל לשלוט בטבעו המטריד של חיזורו. אומנם, החיזור הוא יצר טבעי, אך דרכיו הן לא רק מולדות אלא גם נלמדות.

Advertisements

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.
Entries וכן תגובות feeds.